Afscheid nemen is NOOIT leuk

1 juli 2020 - Dordrecht, Nederland

Afscheid nemen is NOOIT leuk. Maar na vele knuffels, tranen en bidden met elkaar vertrokken we richting Dordrecht met vier auto’s. Maar niet voor we uitgezwaaid werden langs de weg door een paar super lieve dames!

74C14B68-FAC3-46DD-B611-F735C2127FCF87034EF7-B875-43F2-AADC-98C9C583EE6B

Daar gaan we dan. De trein in. Iedereen heeft weinig geslapen. De spanning is te voelen in ons lijf. Er wacht een avontuur op ons. Maar dat avontuur brengt ook een zeer zware kant van pijn, verdriet en afscheid. Is moest denken aan een puzzel in de trein. Het voelt alsof wij een puzzelstukje zijn die uit onze vertrouwde aansluitende omgeving van familie en vrienden zijn gegaan. Nu moeten we weer een nieuw plekje zoeken in andere omgeving waar we ook bij aansluiten.

8A7D1D7F-36FC-492E-98E5-D3F15D506EB4

De reis vandaag begon met een trein rit van Dordrecht naar Schiphol. We hadden een goed plekje waar al onze 12 stuks baggage paste. Half mondkapjes op en half ze gewoon lekker af. Het was zeer rustig. Bij Schiphol was het ff puzzelen hoe we de koffers naar boven kregen. Maar Mark had een karretje gehaald en met hulp van twee stoere jongens James en Noah kwamen we gauw in de lift. Na afscheid nemen vindt ik de checkin het vervelendst. Klopte onze weegschaal thuis eigenlijk wel. En wat als we teveel hebben. Er is nu geen familie die wat dingen mee terug kan nemen. Gelukkig hadden we 10 kg minder baggage en konden we nog makkelijk een handbagage tas inchecken. Dat scheelt weer sjouwen.

78BE891C-3839-481B-8530-449D76A05735

Na de nodige border security en alle ander controles konden we even een dure lunch halen. De eerste happen die we vandaag beetje normaal door onze keel kregen. De jongen hebben geen zin meer in wachten en willen zo snel mogelijk in het vliegtuig zitten. En om ongeveer half vier smiddags is het zo ver. Daar gaat het vliegtuig. De stewardessen lopen vandaag voor t eerst weer in gewone uniform met enkel een soort schort en mondkapjes en plastic bril. Als passagiers kregen we samen met de boarding passes een plastic  scherm die we gedurende de vlucht moeten dragen. Blijk par per vandaag een nieuwe regel. Aan t begin lijkt t streng maar gedurende de vlucht blijkt al snel dat de helft van de tijd je toch drinkt en eet. Dus je mondkapjes en plastic scherm zitten maar half op je gezicht James draagt t wel trouw want “ik luister liever wel naar de regels want ik wil geen Corona krijgen in t vliegtuig”. Luisterde hij thuis nou ook eens zo goed :) Noah vindt ‘t plastic masker ook wel cool. “Daar komt energie en stroom uit!”  De eerste vlucht zit er nu al bijna op. Boaz heeft een uurtje geslapen. En de rest nog allemaal niet. Dus ik hoop dat we op de volgende vlucht allemaal lekker zullen slapen. En anders zijn ze al gauw zoet op de schermpjes. Al drukt Boaz telkens op het knopje voor hulp en komt een stewardess weer braaf langs om te vragen of het goed gaat.

Gelukkig is er nog Iemand die niet slaapt

“Hij zal uw voet niet laten wankelen, uw Bewaarder zal niet sluimeren. Zie, de Bewaarder van Israël zal niet sluimeren of slapen. De HEERE is uw Bewaarder, de HEERE is uw schaduw aan uw rechterhand.”
‭‭Psalm‬ ‭121: 3-5

E5971AC3-EAFB-4CCF-9278-31DA6C17603533EF10A5-A0C9-4A51-8397-6F16DB64ADF19EC8D86A-5FFE-4CAA-8418-D0FEFF0BC643

1. Hadassah:
    1 juli 2020
    Wij missen 5 puzzelstukjes... maar wat super fijn dat alles goed is gegaan. Ik mis jullie nu al! Lots of kisses van mij! <3
  2. Mirjam Bos:
    1 juli 2020
    Fijn om dit te lezen. Ik hoop dat jullie daar een mooie en gezegende toekomst tegemoet gaan!! Hij gaat met jullie mee waar jullie ook gaan ! Xx
  3. Paul:
    1 juli 2020
    Bedankt voor het delen van jullie reisblog! Een hele goede reis en hopelijk slapen er inmiddels een paar :)
  4. Elina:
    1 juli 2020
    Goeie reis en leuk om jullie te volgen.
  5. Wilma korporaal:
    1 juli 2020
    Bedankt. Verder een goeie reis. In gedachten zijn we bij jullie.😘
  6. Sharon Timmer:
    Wat een avontuur!
    Ik hoorde pas deze week dat jullie naar Australië gingen. Geen gedag meer kunnen zeggen. Jesse zei dat er in de klas besproken was dat jullie vandaag vertrokken. Vonden het allebei zo raar dat ze James, Noah en Boaz niet meer zien.
    Wel een prachtig mooi nieuw avontuur!
    Een hele goede reis nog, en we zullen jullie volgen.
    Veel liefs 😘
  7. Kim Lems:
    1 juli 2020
    Heel veel succes met alles!! Wat een avondtuur en ik hoop dat jullie snel een mooi plekje vinden .
  8. Cora van der Duijn Schouten:
    1 juli 2020
    We wensen jullie een veilige reis! Leuk om zo op de hoogte gehouden te worden van jullie avontuur! God bless you!
  9. Nelleke de Vlieger:
    Superleuk, jullie blog! Heel goede reis verder! 🙏🏼
  10. Wilma Neijers:
    1 juli 2020
    een hele goede reis. En een goed verblijf in het hotel,de komende 2 weken en dan weer verder op doorreis. Veel liefs.😘
  11. Kitty van der Ent:
    1 juli 2020
    Veel succes tijdens de reis!
    Groeten van Kitty van der Ent
  12. Inge Kooijman:
    1 juli 2020
    Goede reis gewenst en een geweldige toekomst!
  13. Hanneke Vogel:
    1 juli 2020
    Een hele goed reis gewenst! Bedankt voor al jullie inzet de afgelopen jaren in Jozua en Gods zegen! Liefdevolle groet
  14. Stef & Irma:
    1 juli 2020
    Wat leuk om jullie avonturen te kunnen volgen!
    Een hele goede reis en een mooie toekomst.
  15. Marloes:
    1 juli 2020
    Dit gaat je goed af Deborah, Leuk om jullie zo te volgen… Dan zijn we er toch een beetje bij😘
  16. Yvonne:
    1 juli 2020
    Wat een mooi verslag en leuk om jullie zo te volgen. We denken elke dag aan jullie omdat Thijs het nog steeds over ‘James zijn fiets’ heeft 😊. Goede reis verder en we gaan jullie volgen!
  17. Geke Kingma:
    1 juli 2020
    Leuk om jullie te kunnen volgen. Goede reis en Gods zegen toegewenst
  18. Annette van Hemert:
    1 juli 2020
    Een hele goede reis gewenst, en ik wens jullie een mooie gezegende toekomst in Australië!! Leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen... :D
  19. Jolanda van Steenis:
    2 juli 2020
    Leuk je blog! Heel veel geluk en gezondheid toegewenst in jullie nieuwe leven daar!liefs van ons
  20. Jaap en Carla van Wingerden:
    3 juli 2020
    Een heel goede reis gewenst. Hopelijk voelen jullie je daar snel thuis. Bedankt voor al jullie werk in Jozua. Veel zegen!
  21. Marianne Molle:
    6 juli 2020
    Leuk dat ik jullie blog mag volgen.
    Ook ik wens jullie alle goeds voor de toekomst en dat jullie daar je geluk mogen vinden.
    Leuk om contact te houden.
  22. Joesoef groenteboer:
    7 juli 2020
    Veel geluk en hoop dat alles goed komt leuke foto van die kleine die slaapt😀😀