Klop klop klop....roomservice- quarantaine versie

8 juli 2020 - Perth, Australië

B39669E2-AD9B-46C9-BBC5-1CFA5BD9AF69

Het is dag zes van quarantaine maar dag 7 sinds we vertrokken zijn. Al is het een gek idee om alweer een week weg te zijn.  Normaal zou je nu al over de jetlag heen zijn en alle favoriete plekjes bezocht hebben, naar de kerk zijn geweest en noem maar op. In plaats daarvan merken we het verschil niet of we in Sydney of Perth zouden zitten. Maar het lichtpuntje is dat we inmiddels al bijna op de helft van quarantaine zijn en we hebben tot nu toe geen corona. Want anders hadden we het inmiddels we gehoord na de test. 😷😅 Dus nu hopen en bidden dat we ook de komende week geen symptomen hebben en we dan verder kunnen vliegen.

2F310F0E-397E-4157-9B41-34189A3BE5446DE246B2-067A-4E94-ABD5-17162B140416DC3C5904-555C-4498-8097-2B9994D10D84

Normaal zou je in een hotel ook heerlijk om de paar dagen schone lakens krijgen en de nodige opfrisbeurt van de kamer. Na 6 dagen aan een kleine ronde tafel eten waar vloerbedekking ligt, kan ik zeggen dat het een aardige bende was onder de tafel. Maar helaas kan roomservice niet naar binnen komen. Dus kregen we net als alle andere gasten een zak met schone lakens voor de bedden en een stofzuiger te leen. Noah en Boaz vonden kleine Henry leuk om mee te spelen. Maar echt stofzuigen moest ik toch wel doen. En wederom hebben we respect voor alle dames die normaal de bedden opmaken. Wat een gedoe met van die grote lakens en al die lagen. Maar ik denk dat we de test wel hebben gehaald. Onze bedden zagen er weer prachtig uit....totdat de jongens er weer op gingen springen en tentje bouwen.

5E318AAC-9D86-4A0A-9FA4-83B01F3CBFBBD72E2B27-F15D-495F-89DE-70A0D0DD8971

Gisteren kwam er een pakketje van mijn schoonouders met onze Australische Sim kaarten, chocola en wat knutsel spullen. De jongens hebben zich weer voor 5 minuten kunnen vermaken. Zelfs Lego en auto’s waar ze normaal heerlijk mee spelen is al snel saai. En het woord “vervelen” heb ik nog nooit zo vaak gehoord. Tegelijkertijd verbazen we ons dan weer hoe bijvoorbeeld Noah zichzelf opeens een uur entertaint door stickers op zichzelf te plakken zodat hij een transformer is.

4C63EC2D-28D3-4B03-9FBD-919F75F10A1F

In één van de laatste weken dat we in Nederland waren kreeg Mark via LinkedIn een berichtje van een oud collega waar hij drie jaar geleden mee had samen gewerkt. Hij vroeg of Mark misschien de tekst van de website voor het bedrijf waar hij nu voor werkte kon vertalen in het Engels. Print.com print allerlei producten en op verschillende papiersoorten. Met Mark z’n achtergrond in ontwerp, fotografie en drukkerij en natuurlijk zijn kennis van Nederlands en Engels was dit een ideale klus. Hij kon zelf in plannen wanneer hij dingen vertaald en het Is genoeg om een paar weken zoet mee te zijn. Het voelde als een geschenk van God dat dit zo uit het niets op zijn pad kwam. Mark is inmiddels begonnen met wat vertaalwerk.

51E81459-B5AB-4F78-B45C-C3358857AFB9

Af en toe moeten we ook even iedereen flink in beweging krijgen. Mark doet regelmatig lekker een potje stoeien met de jongens. Ik had gisteren met James wat filmpjes op YouTube na gedaan. REFITREV heeft leuke muziek waarmee je lekker actief kan zijn. James wilde ook heel graag wat just dance liedjes waaronder een van Mario. Het was lekker zweten en goed om even bezig te zijn. Helaas moeten jullie het doen met enkel een foto en geen filmpje 🤪

“Wees daarom niet bezorgd en zeg niet: Wat zullen wij eten? of: Wat zullen wij drinken? of: Waarmee zullen wij ons kleden? Want al deze dingen zoeken de heidenen. Uw hemelse Vader weet immers dat u al deze dingen nodig hebt. Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden. Wees dan niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal voor zichzelf zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad.”
‭‭Mattheüs‬ ‭6:31-34‬ ‭

1. Marloes:
    9 juli 2020
    filmpje zou best leuk zijn🙈 Ja ja een week alweer, jullie doorstaan deze test heel goed. Ik zou dit ook gewoon op de cv zetten van Noah: Transformer😀 en bij Deborah op de cv kamermeisje..En Mark heeft al een titel voor op zijn cv cadeau gekregen, toppie!
  2. Elly Visser:
    11 juli 2020
    Fijn dat het einde van quarantaine in zicht is. Nog even volhouden.