Laatste dag!

16 juli 2020 - Perth, Australië

D66C06F1-0884-4524-9FAA-F09E92399341

Op eens is het de laatste dag. Tenminste. Dat hopen we. Er komt vandaag nog een nurse onze temperatures opmeten. En dan mogen we vanavond rond half zeven uit checken. Dus een gek idee dat het laatste dag is terwijl we de hele ochtend en middag nog even in de kamer moeten uithangen. De kids zijn er klaar voor en wij ook.

Afgelopen maandag begon Mark zijn studie officieel. We gaan dus van het ene ding naar het ander. Soms wel beetje chaos in ons hoofd. Maar we komen er wel. We hopen straks in Townsville gauw een huisje te vinden zodat we snel een beetje normaal ritme kunnen vinden.

Wat wel bijzonder is is dat we van de week Centrelink gebeld hebben (overheid instantie die alle toeslagen e.d.regeld) Om te kijken naar de stand van zaken van alle aanvragen die we hebben ingediend zoals kinderbijslag, studie bijslag enz. Er waren veel formulieren die Mark al In Nederland had gestuurd en ook vorige week nog gegevens had door gegeven. Maar soms kan het toch een paar weken duren voor alles verwerkt is vooral nu met Corona. Maar de vriendelijke dame aan de telefoon liet weten dat er nog een paar dingen gestuurd moesten worden maar dat een paar van de toeslagen deze week al worden betaald en dat we ook nog een Corona toeslag krijgen die elke Australiër als extra kreeg. We hebben ook via de voorganger van onze kerk in Townsville een wasmachine gekregen. Zoals sommige misschien ook wel op het nieuws hebben gezien is de grens van Australië iets dichter. Er zijn minder vluchten en mensen moeten nu voor hun eigen quarantaine betalen. Dus we waren precies op tijd. We zien Gods Hand in alle details. Dus met wat geduld en wijsheid zal de rest ook op z’n plek vallen. Maar dat geduld.... na twee weken quarantaine is dat wel aardig op 😂

Inmiddels is de nurse net geweest en hebben we onze clearance papieren gekregen. YES! Vanavond mogen we uit checken. Om drie uur worden al wat koffers gehaald. En dan is het al bijna tijd. Dus wordt vervolgd.

A07BC018-C5A9-48C0-B199-45627D8F2423

Toen we gisteren voor de stofzuiger vroegen Voor de vacuüm zakken, zat er een briefje bij de stofzuiger. Zie foto 😁 Ook is James erachter gekomen dat het gezichts masker van het vliegtuig ook heel handig is in de douche. Geen zeep in je ogen 👀. Dus nu wilde Noah ook wel in de douche haha.

88EDBECA-A861-43C5-89CE-14E27F04560BD563AC7C-DF89-4CB0-AC48-B48D47071435

“Een boog in de wolken als teken van trouw,
staat boven mijn leven, zegt: Ik ben bij jou!
In tijden van vreugde, maar ook van verdriet,
ben ik bij U veilig, U die mij ziet.”

Sela

1. Carla du Maine:
    16 juli 2020
    weer een stap verder in jullie avontuur
  2. Wilma Neijers:
    16 juli 2020
    Een goede verdere reis. Het is nu al gauw op plaats van bestemming🧡
  3. Jeanine van Herpen:
    16 juli 2020
    Heel bijzonder he,dat je zo Gods nabijheid mag ervaren in de materiele zaken en financien!Hij is er bij..en zorgt!Ik wens jullie Zijn zegen verder toe in het vinden van een lief huis,en fijne buurt voor de kinderen..
    Goede reis verder,en dat je weer nieuwe kracht mag ontvangen om de volgende drukte daar weer aan te kunnen...knufje van mij
  4. Marloes:
    Alles komt altijd goed 🙏🏻 nog drie kwartier lieverds 😘 goede reis 😊
  5. Kitty van der Ent:
    16 juli 2020
    Wat fijn dat jullie al heerlijk uit de quarantaine zijn! Geniet ervan, op naar de volgende stap!